24.10.2010

Tuttu, tuntematon

Sinä olet oikea ihminen. Et ole vain joku epämääräinen, kummallinen olento, joka möyrii minun sisälläni. Olet ihminen, minun vertaiseni, yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin täällä. Sinulla on oma tahtosi, oma luonteesi, oma ulkonäkösi, oma persoonasi. Kukaan ei tunne sinua niin hyvin kuin minä, mutta kuitenkin olet minulle vielä niin tuntematon. Meidän välillämme on kahden ihmisen välinen luja ja rikkumaton suhde, olemme toisillemme kaikkea. Ja siltikään en edes tiedä miltä kasvosi näyttävät. Mieheni sanoi minulle, että hänen pitäisi puhutella minua monikossa, mutta sanoin sen olevan väärin. En minä ole mikään monikko, et sinä ole osa minua. Sinä olet ihan oma itsesi, erillinen ihminen, meidän kaltaisemme, meidän vertaisemme. Tuttu, tuntematon, perheemme kolmas osapuoli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti